Wednesday, July 12, 2006

Update on the First Sock Ever

Here it is! Meet my First Sock Ever!

In the first pic, you´ll see my "row counter" aka Pen and Paper. I have been looking all over Buenos Aires to find a decent row counter- I mean, I´m not looking for anything fancy like the Clover Row Counter... I just want a simple plasticky thing like this one.
Anyway, it was impossible for me to find one in any of the haberdasheries near home. So I found the instructions to do a bracelet / row counter and here it is.

I´ve knitted 57 rows. That means 100 more. I still haven´t figure out the heel part... I´ll worry when I get there (in about 20 rows).

8 comments:

Gaby said...

qué lindo color! la lana es cashmilon?

Gaby said...

No te animás a tejer con las 5 agujas? dicen que es cuestión de acostumbrarse... aunque yo todavía no me animé :)

Carla said...

hola Gaby! el color es como un rosa chicle (marca: Nube soft 2/7). No me animo con 5 agujas, ni con circulares. Vamos a ver cómo me va con esta pattern que me dio Vik, a ella las medias le quedaron bárbaras!

alejandra said...

Carla!!
Tengo la clave para tejer con 1 ó dos circulares!!! No te animás??
El tejerlas con rectas está bárbaro también, sólo que con las otras no tenés que coser. Con las 5 me parece que es medio lío.
Alejandra

Carla said...

Hola Alejandra! Claro que quiero la receta!!!!!!!!! Segura que no es archi-recontra-difíciles??? Te costó mucho aprender a usarlas??
Besos!

Vik said...

Carla vas muy bien!
Me encantaría que con encontremos con Gaby y Alejandra todas juntas!

Carla said...

Gracias Vik!!!!!
Estaría genial encontrarnos todas a tejer!!!!!
besos

Anonymous said...

What a great site video editing programs