Friday, August 25, 2006

Yarntastic!

Today my mum and I went to the yarn district. Of course, I couldn´t help myself.
1. Delicious Cotton Boucle in four different colours for a project from Vogue Knitting Spring Summer 06 (I need to add that my mum bought light yellow one and I´m trying to persuade her to knit a matching bolero/cardigan for me.


2. Silk Boutone in a gorgeous golden/greenish. I still don´t know what I´m going to do with it... a sweater most probably.


3. Yummy Cerise Cotton. Again, I haven´t decided what to knit with this yet, but the colour was so beautiful I coudn´t leave it in the store...


My mum, in addition to the light yellow cotton boucle, bought some purple cotton for herself, and some off-white silk boutone to knit something for my sister. Silly me, I didn´t take pics of her yarn.

Anyway, I promised myself I wouldn´t even look at the new yarn till I had finished my butterfly. I have already started the body of the front, the thing is the weather is so freakingly crazy I have been having the worst allergy attack in my life, I haven´t been able to knit at all for the past three days. For those of you who are not in Buenos Aires, on Sunday, the temperature was 4° C and then on Monday it was between 1 C and 14 C. Then Tuesday and Wednesday it went up to 28!!! The weather is driving me crazy!!!!
Today I´m feeling a bit better, so I have resumed my butterfly!!! I´m looking forward to showing all of you my progress...

13 comments:

Gaby said...

Viste lo del clima?? Yo tuve que dejar el mohair que estaba tejiendo porque no lo aguantaba!! Los hilos están hermosos; el bouclé de seda es de Milana? Porque tienen uno asi, y yo compre otro que tiene rayón con boutoné, del mismo color :)

Carla said...

Sí Gaby, el boutoné es de Milana!! Parece que nos atacó a todas parecido!!!!
Yo no veo la hora de terminar el butterfly... es peludito, y de la humedad se me queda pegado en los dedos!!!!

Gaby said...

que ojo tenemos, Carla! Acabod e leer tu post, jaja. Ese modelo de Verena está tejido en cashmere; calculo que con un algodon sedificado quedaría bien.. y para el boutoné estoy probando el motivo de hojas que ya hice en el chaleco (de la misma revista) y está quedando bien.. así que quizas haga ese pullover :)

Arianwen said...

I really like that little cardigan. I dont get vogue knitting but it is really cute!

andrea said...

Felicidades por tus compras! Todo está muy bonito, espero que te compongas muy pronto.

alejandra said...

Carlita y Gaby!!! El de Milana, no me acuerdo el nombre, vieron los colores, no sé si ésta semana que ya terminé el trabajo podré resistirme!!! Después publico para qué tuve que tejer tantas flores (250 más o menos).

Carla said...

Arianwen, I could send you a copy of the VK cardigan if you'd like! It is really cute!
Andrea, gracias por tus halagos y tus buenos deseos!!
Ale, hilo rústico $30, agujas Aero $6, ir a Scalabrini Ortiz, justo cuando empieza la temporada...NO TIENE PRECIO!!!!!! no te vas a poder resistir!!

Gaby said...

donde el hilo rustico a ese precio?? en Dianzora?

Carla said...

Gaby, la verdad es que dije $30 por decir... era como el comercial de Mastercard, y tiré un precio cualquiera... Perdón si te hice ilusionar!!!!

Gaby said...

no, no, está bien Carla; si cuestan todos mas o menos eso :)
La que compré yo se llama "ROmance", pero la tuya tenia otro nombre y no me lo acuerdo :)

Vik said...

Oh no! Me hubiera encantado ir con ustedes! Qué placer las compras!!! Ya me contarás personalmente más detalles del shopping!

Paula460 said...

Carla... debido a este post NECESITO tu aporte en un ranking en mi blog... ;)

Danni said...

caray, que lanas mas fantasticos! A mmi me parece que tengo que ir urgentmente a BBAA. Por dios que colores mas y mas preciosos...!
Me encantan todos.

A ver con que tesores vuelve Manu a Barcelona.

UM beso